A diákok kommunikációs nyelve/szokásai egyre inkább az online tér felé mutatnak. Ahhoz, hogy közös nyelvet beszéljünk velük, úgy kell tanítanunk őket, hogy az élmény legyen. Ehhez pedig a digitális tér már nem mellőzhető. A közeljövőben megszűnik a mozgóképkultúra és médiaismeret mint önálló tantárgy, vagyis a digitális kultúrával kapcsolatos kompetenciák erősítése a jövőben minden tantárgyat át kell szőjön. Ezért most különösen fontos, hogy minél több pedagógus tanulja és tanítsa meg jól használni a digitális kultúra új lehetőségeit, az okoseszközöktől a digitális tárgyalkotásig.

Hogyan készíthetjük fel diákjainkat a rohamosan változó világ és az exponenciálisan fejlődő technológia kihívásaira? – A Kollaborban úgy gondoljuk, hogy felfedezve, játszva, alkotó módon.

Mitől lesz XXI. századi a pedagógia? – Úgy hisszük, attól, ha a pedagógus és a diák nemcsak szemlélői a változásoknak, hanem innovatívan maguk alakítják a környezetüket és kölcsönösen inspirálják egymást.

Hogyan lehet felfedezve, alkotó módon tanulni és tanítani? – Tapasztalataink alapján például egy digitális közösségi alkotóműhely kialakításával, ahol mikroelektronika, 3D nyomtatás és lézervágás segítségével felkeltjük és fenntartjuk a digitális világban felnövő diákok érdeklődését.

Várunk minden érdeklődő pedagógust a XXI. századi digitális tárgyalkotás lehetőségei képzésünkön, hogy megismerjék a gyakorlatközpontú oktatás előnyeit és elsajátítsák ezt a proaktív szemléletmódot, amellyel felvértezve a gyerekek bátran, nyitottan és talpraesetten léphetnek ki a nagyvilágba. Emellett a képzés résztvevőinek lehetősége nyílik megtapasztalni a digitális tárgyalkotás gyakorlati fortélyait műhelyünkben.

Ingyenes, 60 órás, akkreditált képzésünkön szeretnénk párbeszédet indítani a pedagógusokkal, tapasztalatot cserélni, bemutatni a digitális közösségi alkotóműhely nyújtotta lehetőségeket és az élménypedagógiai szakkörök/tanórák tervezési folyamatát egészen a megvalósításig.

Alkossunk egy lelkes, modern és nyitott oktatói közösséget, hiszen rajtunk múlik, mit hoz a jövő. Alakítsuk együtt a XXI. századot!

A gyakorlatközpontú továbbképzés célja, hogy a résztvevők megismerjék az alkotóműhely fogalmát, pedagógiai eszköztárát, egy foglalkozás felépítését, megismerjék és a kipróbálás által közvetlen tapasztalatot szerezzenek a digitális tárgyalkotási technológiákról. A képzés felkészíti a pedagógusokat arra, hogy képessé váljanak szakkörök és tanórai foglalkozások megtervezésére a korszerű digitális technológiák, 3D tervezés, lézervágás és az alapvető mikroelektronika alkalmazásával. Továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények:

A résztvevők ismerjék

  • az alapvető digitális közösségi alkotópedagógiai alapfogalmakat
  • az alkotóműhelyekben fellelhető eszközöket, digitális és hagyományos technológiákat, azok működését, gyakorlati és együttes alkalmazási lehetőségeit
  • az önálló projekttervezés és -megvalósítás lépéseit, szempontrendszerét és módszerét
  • a hagyományos és digitális megmunkáló technológiákat, azok alkalmazási területeit, azok beültethetőségét a tanórába

A résztvevők legyenek képesek

  • az interdiszciplináris szemlélet alkalmazására, különböző tématerületek összekapcsolására, és ezáltal a komplex tanulási folyamat generálására
  • magabiztosan mozogni az alkotótérben olyan technológiák között is, amelyeket korábban nem ismertek vagy nem alkalmaztak (mikroelektronika, 3D tervezés, lézervágás)
  • a digitális közösségi alkotópedagógiai műhelyben zajló foglalkozások és alkotómunka lebonyolítására tanórai és tanórán kívüli környezetben
  • a gyermekek motivációjának felkeltésére és fenntartására, kreativitásra ösztönözni
  • a gyerekek pályára állását hatékonyan előkészíteni, támogatni, az erre irányuló pedagógiai célokat beültetni a gyakorlatba és a tanórai/tanórán kívüli foglalkozásokba
  • új szerepben nem irányítani, hanem kísérni, mentorálni a tanulási folyamatot

A tanúsítvány kiállításának feltételei

  • A továbbképzésen való részvétel az összóraszám 100%-a.
  • Egy szakkör és egy tanóra tervének benyújtása és „megfelelt szinten” való teljesítése az alábbiak szerint:
    • a tanulók száma és jellemzői
    • tanulási célok, tantárgyhoz kapcsolódás
    • annak leírása, hogy az alkalmazott módszerek miként szolgálják a tanulási célokatű
    • programterv, mely tartalmazza a szükséges előkészületek, eszközök felsorolását, a megvalósítás részletes leírását, az utómunkálatokat, a foglalkozás eredményeit
  • Résztvevői elégedettségmérő kérdőív kitöltése és leadása.

Elvárt, szükséges iskolai végzettség: egyetem és/vagy főiskola; bármely pedagógus szak; pedagógus

A képzés helyszíne: KOLLABOR – Ember és Környezete Természettudományos Élményközpont (a Békés Megyei Könyvtár földszintjén, a Csabagyöngye Kulturális Központ felőli bejáratnál). A képzés legalább 16 fő jelentkezése esetén indul, és legfeljebb 20 főt tudunk fogadni.

Jelentkezési határidő: 2020. február 24. (Csak a második képzésre lehet jelentkezni!)

A képzések időbeosztása

  • 1. képzés (ERRE A KÉPZÉSRE A JELENTKEZÉST LEZÁRTUK!)

    • 2020. február 14. – 16. – képzési napok (pénteken 13.00-18.00, szombat-vasárnap 8.00-18.00 óra között)
    • 2020. március 6. – 7. – konzultáció, gyakorlás (pénteken 13.00-18.00, szombaton 8.00-18.00 óra között)
    • 2020. március 8. – képzési nap (vasárnap 8.00-18.00 óra között)
  • 2. képzés

    • 2020. február 28. – március 1. – képzési napok (pénteken 13.00-18.00, szombat-vasárnap 8.00-18.00 óra között)
    • 2020. március 27-28. – konzultáció, gyakorlás (pénteken 13.00-18.00, szombaton 8.00-18.00 óra között)
    • 2020. március 29. – képzési nap (vasárnap 8.00-18.00 óra között)

A résztvevők számára a képzés minden napján étkezést biztosítunk.

A részvétel az Életfa Kulturális Alapítvány és a Békés Megyei Könyvtár közös pályázatának köszönhetően ingyenes. (Projekt címe: “Ember és Környezete Természettudományos Élményközpont kialakítása Békéscsabán” EFOP-3.3.6-17-2017-00021)

 

Tovább az eszköztárra