Barion Pixel

Innovációs Műhely: Startup szemlélet az oktatásban

“Szinte az egyetlen olyan intézmény, amely nagyjából ugyanúgy működik, mint 50 évvel ezelőtt, az a helyi iskola.” (Renate Nummela Caine)

 

Az egészségügyi vészhelyzet számos szektor mellett az oktatásra is rátörte az ajtót, egyik napról a másikra teremtve megoldhatatlannak tűnő helyzeteket. Az innovációs szemlélet alapja ugyanakkor a problémafelismerés, a kreatív alkalmazkodás és problémamegoldás. Ehhez azonban szükségünk van a felfedezés bátorságára. Amikor új utakon kell elindulnunk, akkor sokszor van olyan érzésünk, hogy fejest ugrunk az ismeretlenbe. Védtelenek és sebezhetők vagyunk. Mégis a kíváncsiság és az ebből fakadó felfedezés élménye az a hajtóerő, ami átvezet ezen a bizonytalan helyzeten.

Milyen attitűdökre és készségekre, képességekre van szükség ebben az új helyzetben? Hogyan lehet elérni ezeket? Milyen tudásra lesz szükség 10 év múlva? Tudja ezt ma bárki? És ha nem, akkor mire és hogyan célszerű felkészíteni gyermekeinket és persze magunkat is?

Az Innovációs Műhely nem előadás, hanem beszélgető kör. A témavezetők szelíden provokálva szeretnék közös gondolkodásra bírni a jelenlévőket. Lehet egyetérteni és lehet vitatkozni. A lényeg, a közös, alkotó gondolkodás, amely során mindannyian közelebb kerülünk az innovatív oktatás jövőképességi kritériumainak felismeréséhez.

A beszélgetés házigazdái:

  • Ditzendy Károly Arisztid a HROD Kft igazgatója, a Debreceni Egyetem oktatója
  • Koszecz Sándor az INPUT Program békéscsabai területi koordinátora, a KOLLABOR vezetője

Vendégeink:

  • Pásztor Anett, Acton Academy
  • Major László, Turku Egyetem
  • Pontyos Tamás, Creascola

Innovacios_Muhely_Startup_szemlelet_az_oktatasban-1622445873209

advanced-floating-content-close-btn