Programozás | KOLLABOR

A FáraJó Kincse – Játékkísérlet

Ma egy érdekes kísérletet végeztünk el a Kollaborban. Az összetevők: 7 alsó tagozatos diák az Újkígyósi Széchenyi István Általános Iskolából, egy csomó színes ceruza és papír, egy fényképezős mobil, sok kreativitás, nagyon kevés idő (csupán 60 perc!) és egy kollaboros...
Kézmíves Videójáték Hegesztő Tábor 1-3: az elkészült művek

Kézmíves Videójáték Hegesztő Tábor 1-3: az elkészült művek

Múlt héten tartottuk meg az első két Kézmíves Videójáték Hegesztő Tábort a Kollaborban; egy öt- és egy hatfős általános iskolás csapat próbálhatta ki, hogy mi fán terem a videójáték tervezés és programozás, na meg persze a játékban szereplő grafikák elkészítése és a...

Programozás és robotika #2: A belépési pont

Programozás és robotika #2: A belépési pont

Ebben a részben a számítógép-programozás egyik legalapvetőbb elvével ismerkedhettek meg, mely szinte minden programozási nyelvben jelen van. A szemléltetéshez az előző részben bemutatott Microsoft MakeCode for Micro Bit nevű szoftvert fogjuk alkalmazni. A MakeCode...

Programozás és robotika #0: Bevezető

Programozás és robotika #0: Bevezető

Sziasztok! Fodor Bence vagyok, a békéscsabai Kollabor élménypedagógiai központ robotika műhelyének vezetője. 2020 februárjában kezdtem el a Kollaborban foglalkozásokat tartani az általános és középiskolás fiatalságnak, de a COVID-19 miatt márciusban kénytelenek...