Kézmíves Videójáték Hegesztő Tábor 1-3: az elkészült művek
Múlt héten tartottuk meg az első két Kézmíves Videójáték Hegesztő Tábort a Kollaborban; egy öt- és egy hatfős általános iskolás csapat próbálhatta ki, hogy mi fán terem a videójáték tervezés és programozás, na meg persze a játékban szereplő grafikák elkészítése és a...
Programozás és robotika #2: A belépési pont
Ebben a részben a számítógép-programozás egyik legalapvetőbb elvével ismerkedhettek meg, mely szinte minden programozási nyelvben jelen van. A szemléltetéshez az előző részben bemutatott Microsoft MakeCode for Micro Bit nevű szoftvert fogjuk alkalmazni. A MakeCode...
Programozás és robotika #1: A programozás alapjai… ELŐTT MakeCode gyorstalpaló
Microsoft MakeCode Ebben a részben már majdnem belecsapunk a lecsóba és már majdnem megismerkedünk a programozás legfontosabb alapjaival, csak előbb bemutatjuk a szoftvert, amit a szemléltetéshez fogunk használni. Ez nem más, mint a Microsoft MakeCode, ami egy...
Programozás és robotika #0: Bevezető
Sziasztok! Fodor Bence vagyok, a békéscsabai Kollabor élménypedagógiai központ robotika műhelyének vezetője. 2020 februárjában kezdtem el a Kollaborban foglalkozásokat tartani az általános és középiskolás fiatalságnak, de a COVID-19 miatt márciusban kénytelenek...